Personlig assistans - Helkund

Vill du slippa känna onödig oro och att vi ska sköta allt som rör din assistans?

Då är det Helkund du ska bli!

-en enklare vardag

Vi organiserar, planerar och administrerar din assistans.

Denna modell passar dig som vill leva ditt liv som du vill och låta oss sköta allt kring din assistans, som assistanssamordnare. Helkund innebär att du är delaktig i hur du vill ha din assistans utformad, men vi har arbetsgivaransvaret, planerar och organiserar din assistans.

Vi anställer, utbildar och handleder dina assistenter. Självklart är du själv med och bestämmer vem du vill ska arbeta hos dig. Vi ansvarar för schemaläggning, rekrytering, utbildning samt administrationen kring ekonomi, löner och assistanstimmar. Du får redovisning över hur dina timmar används. Skulle det uppstå en konflikt eller annat problem hjälper vi dig. I denna modell ingår även en vikariepool som du dygnet runt har tillgång till.

I din assistentgrupp  finns alltid en samordnare som utöver sitt assistentarbete tillsammans med dig samordnar och arbetsleder det dagliga arbetet. Detta kompletterar vi med utbildning och erfarenhet för att ständigt bli lite bättre.  Du har en summa avsatt till omkostnader för dina assistenter. Vår roll är att förenkla och förbättra din vardag efter dina önskemål och personliga förutsättningar. Detta ger dig en helhetslösning.

Mer info? Ring oss på 08-511 744 40

eller vår nykundsansvariga Eva-Lena direkt på 073-673 44 27

Intresseformulär personlig assistans >

Jag vill byta assistansanordnare >